Qanday qilib kriket o'ynash

Maqola muallifi:Javohir Xolmirzayev

Kriket dunyoning eng mashhur o'yinlaridan biri bo'lib, Hindistonning pastki qismida, U.K., Avstraliya, Janubiy Afrika, Yangi Zelandiya va boshqa ko'plab mamlakatlarda milliardlab muxlislar. Siz har doim o'zingizni o'ynashni xohlaysizmi yoki shunchaki Criket kamroq uchraydigan joyda (masalan, Amerika kabi) yashaysiz, agar siz bu haqda ko'proq ma'lumotga ega bo'lishga qiziqsangiz, kriket o'ynash asoslarini o'rganish uchun quyidagi amallarni o'qing.

Siz bilishingiz kerak bo'lgan narsalar

  • Katta, oval shaklidagi maydonda kriket o'yiniga o'rnating va maydonda 3 ta turni (viketlar deb ataladi) o'rnating.
  • To'pni to'liq qurol yordamida elkangiz bo'ylab bir piyolatiring. To'p hujumchiga etib borishdan oldin bir marta sakrashga ruxsat beriladi, ammo bunga yaroq bo'lmaydi. Bu, shuningdek, balerni urish va uni tashqariga chiqarishga harakat qilishini anglatishi mumkin.
  • To'pni kriket bilan urish va ohangning bir uchidan ikkinchisiga yugurish orqali hisobni ochadi. 11 kishilik jamoada ko'proq ball to'pladi.

Qadamlar

Sozlash

  1. Uskunalarni sotib oling. Criket xavfsizlik bilan o'ynash uchun bir nechta ixtisoslashtirilgan uskunalar talab qiladi. Yalang'och minimal, 6 dona, 4 ta garov, 2 kriket yaralar va 1 to'p talab qilinadi. Shu kunlarda barcha jamoalarda forma mavjud, ammo qadimgi kunlarda barcha kiyimlar oqardi. Biroq, ba'zida oq formalarda ushbu kunlarda sinovdan foydalaniladi.
    • Kriketdagi eng muhim narsalardan biri bo'lgan eng muhim narsalardan biri bo'lgan viketni yaratish uchun yig'ilgan yog'och dona. Ushbu qism oxirida Wiketlarni sozlash katta tafsilotlarda tasvirlangan.
    • Kriket Bat - bu tolon yog'ochidan yasalgan katta yaroqsiz, bu bir tomonda tekis va boshqa tomondan, kuch uchun kesilgan. To'pni urish uchun eng yaxshi masofa uchun zarbaning tekis qismi bilan urish kerak. Agar to'pni quritishning kesilgan tomoni bilan urilgan bo'lsa, unda yugurish hisoblanmaydi.
    • Kriket to'pi hajmi va tarkibidagi beysbolga o'xshaydi, ammo tennis to'p naqshiga emas, balki to'g'ri chiziqqa tikilib, tikuv bilan ajratilgan. Kriket to'plari an'anaviy ravishda oq tikish bilan qizil rangda; Zamonaviy paytlarda oq to'plar ba'zan 'cheklangan' o'yinlarda (umuman tunda o'tishi mumkin).
    • Kriket formalar uzun shim, ko'ylakdan (bu uzun yoki qisqa yoki qisqa yoki poyabzal bo'lishi mumkin). Ko'pincha kriket o'yinchilari maydonni yaxshiroq ushlab turish uchun qisqichlar kiyishadi, ammo bu talab qilinmaydi. An'anaviy qizil to'p bilan o'yinlarda kiyimlar har doim oq yoki oq rangda bo'lishi kerak. Jamoa ranglari oq to'plar bilan o'yinlar uchun ishlatilishi mumkin.
    • Wiket Conserter (Ball ushlagich) beysbol ushlagichning: veb-mitti, shin soqchilari va dubulg'alar va dubulg'alar bilan o'xshash xavfsizlik uskunalarini kiyishga ruxsat beriladi. Hech qanday boshqa o'yinchi maydonda himoya uskunalarini kiyishga ruxsat berilmaydi, agar ular daftarga yaqin bo'lsa, ular dubulg'alar va shin soqchilari kiyishlariga to'g'ri keladi.
  2. 2-qadam kriket maydoni haqida bilib oling.
    Kriket maydoni haqida bilib oling. Kriket katta, oval shaklidagi maydonda o'ynaydi. Maydonda maydonda to'rtburchaklar qatoriga ega, ular maydonga aylanadi. Chegara chiziqlari butun maydonning tashqi chetida aniq belgilanishi kerak.
    • Maydonchasi (pitcher) to'pni boshqa jamoaning hujumchisiga (urish) qaerga quying. Reglament o'yinida 22 metrga (20,1 m) kengligi 10 fut (3,0 m) keng.
    • Kriket maydoni qoidalarga muvofiq oval bo'lishi kerak, ammo odatda bu.
  3. 3-qadam mark parchalanadi.
    Mark parchalaydi. Maydonlarning joylari segmentlarga 'burmalar' deb ataladi. 4 ta burma mavjud:
    • Ba'zan batareyaning tinimsiz deb ataladigan ko'krak qafasi chegarani belgilab qo'yadi (qazish yoki himoya qilish, jamoaviy o'yinda).
    • 2-chi shamolning uzun qirralariga parallel ravishda qaytariladi, bir tomondan, popchingning oxirigacha.
    • Bouling ekinlari poping parchalanishi orasidagi bo'shashgan 2 to'rtburchaklar 2 to'rtburchaklar bo'laklarga ajratilgan. Idishlar uchun kamon bouling toboragida yoki orqasida turishi kerak.
    • Maydonning har bir uchi taniqli bo'shliqning maydonning markazida ochiq kosmosning to'rtburchagini qoldiradi. Chegara markeridan tashqari, qolgan kriket maydoni belgilanmagan.
  4. 4-qadam wiketlarni sozlash.
    Wiketlarni sozlash. Viket - bu 3 ta strogrammadan yasalgan strelka bo'lib, ular (chap va markaz va markaziy o'ngda) o'rtasida 2-chi kesma buyumlar qo'yiladi. Aksariyat hollarda, to'qish garovini yo'qotadigan garatman, g'ururni himoya qilish noqonuniy o'yinning muhim qismidir.
    • Wiketlar 28,5 dyuym (72,4 sm) baland, umumiy kengligi (22,9 sm) uch martadan iborat 9 dyuym (22,9 sm).
    • Wiketlar har bir viketning markazidagi dog 'ostiga bouling ekinlari markazida, qolgan ikkita dumida uning ikkala tomonida egri chiziq bo'ylab tengroq. Har bir bouling ekinzorlarida bitta viket maydonda ikkitadan o'rnatilgan. Batsan (Batters) o'yin paytida viketlari oldida turing.

Tushunchalar va qoidalarni tushunish

  1. 1-qadam o'yinning golini tan oladi.
    O'yinning maqsadini tan oling. Ko'pgina maydonlarda bo'lgani kabi, kriketning maqsadi, raqib, raqsga tushgan jamoaga qarshi o'yinni, u 'deb nomlangan himoyachilar tomonidan boshqarilsa,'dala jamoasi. ' Batdagi jamoa 'Bating jamoasi' deb nomlanadi.
  2. 2-qadam o'yin-kulgi asoslarini o'rganing.
    O'yin asoslarini o'rganing. Kriketdagi har bir jamoa 11 o'yinchidan iborat (boshqa bir alternativ o'n ikkinchi o'yinchidan tashqari, lekin boshqa narsa uchun boshqacha qo'llanilmagan). Har qanday vaqtda dala jamoasi dalada 11 nafar o'yinchi bor, u erda Bating jamoasi Baterman deb nomlangan. Batakerlar dala uchun kambag'alni egilgandan keyin to'pni urishga harakat qilishadi, so'ngra ishlov berish uchun pozitsiyalarni yoqmasdan o'tkazing.
    • Maydondagi barcha lavozimlarning rasmiy ismlari bor. To'pni pishiradigan kishi - bu kamon va kamonni yuzlab turgan batsman hujumchi deb nomlangan. Hujumchidan maydonning narigi tomonida kamonning yonida turgan boshqa battarsman, hujumchi bo'lmagan. Va nihoyat, shkafning uchida maydoncha ortida turgan shogird guruhi viket-kristerga aylanadi. Sohadagi boshqa pozitsiyalar so'zlarning nomlariga ega, ammo hech biri amaldor emas.
  3. 3-qadam tuzilishni tushunadi.
    Tuzilishini tushuning. Kriket, juda ko'p, o'yinning har bir qismini tasvirlash uchun ixtisoslashtirilgan shartlardan foydalanadi. O'yinning uzatilishining davomiyligiga qarab, innirbantsiyalar soni har bir jamoa uchun 1 dan 2 gacha farq qiladi. Har bir to'pni ('to'p uzatish so'zi' ham yakka va ko'plikdan foydalaniladi) idishni o'z ichiga oladi.
    • Har safar kamon to'pni bostirib kirsa, u hujumchi tomonidan urilganmi yoki yo'qmi, chalkashlik hisoblanadi. Bir marta kamon to'pni bir yo'nalishda 6 marta egilganida, 'ortiqcha' deb e'lon qilingan. Shundan so'ng, kamonni yangi kamon bilan almashtirish kerak. Koullerlar ketma-ket ro'mol qila olmaydi, lekin ular kamida ikkita kamondan kamida 1 piyoladan keyin aylanishi mumkin, shuning uchun nazariy jihatdan 2 ta idish butun to'planish uchun boulingni to'xtatishi mumkin. Agar bor bo'lsa, kamonning holati ohangning bir uchidan ikkinchisiga o'zgaradi.
    • Bu, shuningdek, hujumchi o'z oralig'ining oxirida ular chaqirilganda, ularning qaysi oxiriga qarab o'zgarishi mumkinligini anglatadi. Hujumchilar, shuningdek, qancha yugurish tugallanganiga qarab o'zgaradi, chunki kamon pozitsiyasini o'zgartirmaydi. Masalan, agar atigi 1ta yugurish tugallansa, hujumchi va hujumchi maydonning uchlarini almashtirdi, hujumchini keyingi idishga solib qo'ydi.
    • Har qanday vaqtda Batsman e'lon qilinadi, ular daladan chiqib, uni jamoadoshi bilan almashtirishlari kerak. Agar dala jamoasi inmigida 10 ta chiqish uchun mudirsa, to'plar maydonda ikkinchi o'rinni to'ldirish uchun boshqa yarmsizlar mavjud emas.
    • To'plar butun Vatting jamoasi uchun o'yinning yagona davri. Kriketning qisqa shakllarida har bir to'p uchun har bir guruhga belgilangan raqamga ruxsat beriladi; Bir marta, bu raqamga erishilgandan so'ng, zarbalarda maydonlar 10 ta chiqishmagan bo'lsa ham, to'plar tugaydi. Kriketning eng nufuzli va professional shaklida sinov kriket deb ataladi, har bir zarbalar har qanday soniga ruxsat beriladi, ya'ni odatdagidek 10 tadan tashqari tugaydi. Bir paytlar to'pni tugatgandan so'ng, dalalar jamoasi va shogirdlar almashinuvi va shinamlik uchun to'planishlar boshlanadi.
    • Kriket o'yinlari maksimal 5 kunni sinab ko'radi va shu vaqt ichida kuniga 6 soat o'ynaydi. Yigirma20 kriketining qisqacha o'ynagani har bir jamoaga 1 ta to'pni, har bir to'pni har bir to'pni bajarish uchun bir necha soatdan ko'p vaqtni oladi.
  4. 4-qadam - viketlarning ahamiyatini tan oling.
    Viketlarning ahamiyatini tan oling. Ciketlar kriketning markaziy qismidir. Batsmanning asosiy usullaridan biri bu viketni 'sindirish' deb nomlangan to'p bilan 1 yoki ikkalasidan ushlab qolish garovidir. Buning bir nechta shartlari mavjud, bunda bu chiqadi:
    • Agar kamon to'g'ridan-to'g'ri hujumchining viketini idishga solib, uni sindirib tashlasa, hujumchi 'boling' hisoblanadi.
    • Agar zambil minchni youshkadan tashqariga olib chiqsa, uning qo'lidagi to'p bilan yoki uni to'g'ridan-to'g'ri to'p bilan urish orqali viketlarini sindirib tashlashi mumkin. Bunday holda, Batsman 'tugaydi' deyilgan.
    • Biller piyola bilan shug'ullanayotganda, hujumchilar popping tog'chisini tark etishmoqda (keyingi asosga yugurishni kutayotgan holda basbel futbolchilari chetga surib qo'yish), ammo to'xtash mashinani to'xtatish orqali amalga oshiradi Idish va ro'molni tortib olishdan oldin viketni sindirish. Bu ham tugagan deb hisoblanadi.
    • Agar hujumchi to'pni ushlab tursa va poping ekinlari tashqarisidagi zinapoyachi kosani toza va to'pni to'p bilan urish orqali viketini sindirib tashlaydi. Ushbu turdagi chiqish 'qoqilgan' deb nomlanadi.
    • Agar hujumchi tananing biron bir qismidan viketni urishdan to'sib qo'yadigan qismidan foydalansa, ular 'viketdan oldin oyoq' chiqishadi. Bu odatda qisqartirilgan LBW.
    • Agar hujumchi tasodifan o'zlarining viketlarini ursa va uni buzsa, ular 'Hit viket' dir. Xitning hit piktetlari viket nima deb o'ylashidan qat'i nazar, faqat hujumchi to'pni urishga uringan bo'lsa yoki to'pni urib, maydonning boshqa uchiga yugurishga harakat qilsa.
    • Boshqa tomondan, agar hujumchi to'pni urgan bo'lsa va u to'g'ridan-to'g'ri hujumchi bo'lmagan viktorinada uchib ketsa, hujumchi ishlamayapti. Biller hali ham to'pni olib, uni boshqarish uchun hujumchi bo'lmagan viktorinada qayta yo'naltirishi mumkin.
  5. 5-qadam batsmanning boshqa usullarini o'rganing.
    Batsmanning boshqa usullarini o'rganing. Viketga qo'shimcha ravishda, batatmanning boshqa usullari mavjud. Ulardan ba'zilari juda keng tarqalgan, boshqalari esa kamdan-kam hollarda, agar har doim, yuqori darajadagi o'yinda bo'ladi. Ko'proq texnikaning ba'zilari faqat umplar tomonidan hal qilinishi mumkin, ular har doim mavjud bo'lgan vaqtda har doim 2 (va ba'zan 3) dalada.
    • Agar shtabozlik guruhi a'zosi erga urilishidan oldin uni ushlasa, hujumchi 'ushlandi'. Bu juda keng tarqalgan tur. Agar to'pni zinapoyaning chetiga olib boradigan faverik bo'lsa, Batsmanning 6-sonli ballari 6 ta yuguradi. Bunga to'pni bog'lab, ushlashdan keyin chiziqni bosib o'tishni o'z ichiga oladi.
    • Agar Batsman to'pni allaqachon ushlab turmagan har qanday qo'l bilan to'pni qo'llasa, ular 'to'pni ishlov berish' uchun olib ketilsalar, agar ular ularga birinchi navbatda ruxsat berilmasa. Ushbu qoida bolakali to'p yoki boshqa turdagi har qanday turdagi teginish uchun qo'llanilmaydi.
    • Batsman o'z aravasini yoki tanadan tortib, to'pni (odatda ularning viketlarini himoya qilishda) suzishga harakat qilsa yoki shinam jamoaning sa'y-harakatlariga xalaqit berib, to'pni olib chiqishga xalaqit beradi 'maydonga to'sqinlik qilish' uchun olib boriladi. Biroq, Batsmanning tanasi to'pni ushlab turadigan va Batsmanning vetiheri o'rtasida bo'lgani uchun yugurish.
    • Agar hujumchi to'pni har qanday sababdan tortib olishdan boshqa biron bir sababga ko'ra bir-biriga ursa, ular uni haydab chiqaradilar. Baliqni ikki marta urish yoki urinish uchun ikki marta urish qat'iyan man etiladi.
    • Agar 1 ta Batsman 'deb nomlangan bo'lsa, agar keyingi Batsman o'z joylarini 2 minut ichida amalga oshirsa, ular' belgilangan 'deb hisoblanadi.
  6. 6-qadam qo'shimcha yugurish.
    Qo'shimcha yugurishlarni tushuning. Qo'shimcha yugurishlar bilan taqdirlanishi mumkin bo'lgan bir nechta shartlar mavjud. Bularning ta'kidlashicha, o'yinchining o'rtacha ko'rsatkichlarini hisoblash maqsadida aytilganidek, lekin g'olibni aniqlash maqsadida boshqa har qanday turdagi har qanday turdagi har qanday turdagi. Qo'shimcha mahsulotning 4 turi quyidagilar:
    • Noqonuniy idishga ko'ra 'to'p yo'q' deb nomlangan holda, Batsmenlar faqat tugaib, maydonga to'sqinlik qilish yoki to'pni ikki marta urish orqali amalga oshirish mumkin. 'Hech qanday to'p' deb hisoblangan yugurishlar qo'shimcha deb hisoblanadi va har bir 'to'p', bir kamonni tashlamasligi kerak. Shunday qilib, 'to'p yo'q' ni o'qqa tutgan bir kamon, odatdagidek, odatdagidek, odatdagi 6 o'rniga 7 marta bostirib kirishi kerak edi. Agar hech qanday yugurish 'hech qanday to'p' ga urilmagan bo'lsa, baribir kaltaklangan jamoaning hisobiga 1 yugurish.
    • Bir kamon keng boulli bo'lsa, batareyalar jamoasi avtomatik ravishda 1 yuguradi. 'Hech qanday to'p' ekstras, idishga kosalarni ularning ustiga qo'shib, kamondan iborat bo'lishi kerak.
    • Agar hujumchi to'pni urishga harakat qilsa, lekin sog'inadi va viketni ushlamaydi. Ushbu yugurishlar 'Baytlar' deb nomlanadi.
    • 'Oyoq xamiri' hujumchi kaltak bilan to'pni urishga harakat qilganda, lekin uning o'rniga uni tana bilan uradi. 'Oyoqli baytlar' boshqacha 'Vales.' Agar hujumchi to'pni urmoqchi emas, agar hujumchi to'pni urmoqchi bo'lmasa, 'oyoq bilan bog'lash' olinmaydi.

O'yinni o'ynatish

  1. 1-qadam ohangni o'rnating.
    Maydonni o'rnating. Bitta bacatman maydonning har bir uchida, ko'krak qobig'ining orqasida, ammo bouling ekinlari oldidan turadi. Ichak ham egiluvchan va ikkinchisining boshiga piyola ichakning bir uchida turadi. Bowler piyolalari bo'lgan Batsman hujumchi; Baterman bir xil oxirida kambag'al emas.
    • Tikirover stikerning vikzisining orqasida va bouling karamining orqasida qavmlardir. Ularning vazifasi to'pni ushlash, hujumchi idishni sog'inishi yoki kosasiga urish kerak. Viket to'pig'i to'pni muvaffaqiyatli ushlaganda, hujumchi odatda e'lon qilinadi.
    • Maydon jamoasining boshqa 9 nafar a'zosi har qanday konfiguratsiyada istalgan vaqtda, agar ular maydondan tashqarida bo'lsalar.
  2. 2-qadam to'pni piyola.
    To'pni idishga soling. Biller bouling ekinlari orqasida boshlanadi va oldinga siljish va to'pni otib, popping karini ko'tarishdan oldin to'pni olib tashlaydi. Kriket piyolasi har doim elkasidan to'liq, to'liq qo'l bilan amalga oshiriladi. To'pni hujumchiga etib borgunga qadar bir marta sakrashga ruxsat beriladi, ammo bunga erisha olmasa ham.
    • Idish paytida kamon poping tog'chasidan o'tayotgan bo'lsa, spekalar tomonidan 'hech qanday to'p' deb nomlanadi. Batsanlar to'pni urgandek yugurishlari mumkin, ammo faqat bir nechta aniq usullardan tashqari bo'lolmaydi.
    • Turli xil idishlar har xil harakat uslublariga ega va tez idishga o'tishlari yoki ikki marta oldinga siljishlari yoki ikki marta oldinga siljishlari va therer kosasiga qadam qo'yishlari mumkin. Eng tez piyola soatning qisqa uzunligini ta'minlagan 90 milyadan (140 km / soat) uchib ketishi mumkin, bu esa ishchilar shiddatli javobni talab qiladi.
    • Idish beliga yoki pastda hujumchiga etib borishi kerak. Agar u baland bo'lsa yoki u maydonning yon tomonlarida suzib ketsa, u 'keng' to'p yoki 'to'p' deb ataladi, ayniqsa, to'p hujumchidan juda baland bo'lsa.
  3. 3-qadam to'pni urib yuguring.
    To'pni urib yuguring. Kriket Batning tekis tomonidan foydalanib, hujumchi to'pni urishga urinishi mumkin. Har xil ish tashlash turlari mavjud, ularning har biri boshqalarga nisbatan boshqa afzalliklarga ega. Hujumchi to'pni urgandan so'ng, ular va hujumchi bo'lmaganlar oxirida joylarni almashtirish uchun tugashni tanlashlari mumkin. Agar ikkala dafnchilar ham maydonning narigi tomoniga xavfsiz tarzda yugurishni boshdan kechirsa, 1 yugurish e'lon qilinadi va 1 ball to'plandi. Agar pitchning narigi tomoniga yetib borishga harakat qilsangiz, hech qanday nuqta gol urilmagan.
    • To'plar to'pni urishganda yugurishlari shart emas. Ular poping chiziqlari ortida qolishganida, ular ko'pgina tashqi tomondan xavfsiz, shuning uchun ba'zida yugurmaslik ehtiyotkorlik bilan.
    • O'tkazib yuborgan yarmlar darhol yondashishi va boshqa yugurishga harakat qilishlari mumkin, ular, ulardan oldin ulardan birini olib chiqishlari mumkin deb o'ylashlari mumkin. Bir piyolada 4 dan ortiq yugurish juda kam uchraydi, ammo mumkin.
    • Agar bacatman to'pni chegaradan kesib tashlasa va to'p hech bo'lmaganda bir marta chiqdi, 4 yugurish avtomatik ravishda beriladi. Agar to'p u chegaradan chiqib ketguncha, 6 ta yugurish o'rniga 6 ta yugurish topshiriladi.
  4. 4-qadam o'yinni tugating.
    O'yinni tugating. Tegishli to'p kiritilguncha siz tanlagan har qanday o'yin turi bo'yicha o'ynang. Eng ko'p yugurish bo'yicha jamoa g'olibdir.

Ekspert savol-javob

  • Savol bermoq
    Old oyoq zarbasini qanday o'ynash kerak?
    Oldingi oyoq zarbalarida mashq qilish orqali. Old oyoq zarbalar faqat to'liq yoki yaxshi uzunlikdagi to'plar uchun o'ynashi kerak.
  • Savol bermoq
    Boshimni qanday qilib tushishiga to'sqinlik qilish kerak?
    Amaliyot paytida konusni boshingizga qo'ying va uning boshingizda qolishini ta'minlash.
  • Savol bermoq
    Qanday qilib old oyoqni tortish chalinaman?
    Orqaga va orqaga o'tishning o'rniga, old oyoqni oldinga siljiting va torting.

Video

Maslahatlar

  • Vatting paytida, tirsagingizni ko'taring. Ushlanganda barmoqlaringizni birga ushlab turing.
  • Spektakllar orasida 2 daqiqagacha keyingi o'yinni qayta tiklashga ruxsat beriladi. Bu battarerlar bilan strategiya bo'yicha konferen uchun yaxshi vaqt. Agar siz Batsman sifatida o'ynasangiz, ikki daqiqada pozitsiyangizni tiklang.
  • Albatta, kriket har doim yozda, ochiq havoda o'ynaydi va odatda soat 13.00 va soat 18.00 soatlar orasida. Natijada o'yin davomida juda issiq bo'lishi mumkin. Sunreen va shlyapa kiyganingizga ishonch hosil qiling va ko'p suv iching.