Matematik kabi basseynni qanday o'ynash kerak

Maqola muallifi:Javohir Xolmirzayev

Billiard Balls deyarli mukammal egiluvchanlik bilan to'qnashadi. Bu shuni anglatadiki, kinetetik energiya deyarli to'liq saqlanib qoladi va undan juda kam, bu issiqlik yoki boshqa energiya tarangligi bilan ajralib chiqadi. Bu basseynni va bilylakni matematik tahlil qilish uchun ajoyib sportga aylantiradi. Agar siz qanday qilib cue to'pini urganingiz va uni qanday maqsadingiz haqida mukammal darajada nazorat qilsangiz, har doim nima bo'lishini taxmin qilishingiz mumkin.

Tanlangan takelar

  • X anchagi dog'ida xalaqit beradigan bir to'p, uni xujumi xamirda u bilan sakrab chiqadi (agar hech qanday aylanma bo'lmasa).
  • Agar CUE to'pi va ob'ekti temir yo'ldan teng bo'lsa, siz retsyonni ikki marta ikki to'pning o'rtasida aniq nishonga olishingiz mumkin.
  • Agar CUE to'pi relikada ob'ektlar to'pi sifatida x vaqt bo'lsa, temir yo'ldan ikki to'pgacha cho'zilgan ikkita perpendikulyar chiziqlarni tasavvur qiling. Temir yo'ldagi nuqtaga yo'naltiring XX+1{\displaystyle {\frac {X}{X+1}}}ob'ektning satriga masofada masofa.
  • Ghost Ball usuli Burchak zarbasi uchun: Ob'ekt to'pi orqali cho'ntagidan chiziq chizing. Tasavvur qiling-a, bu gramma to'pni tegib, bu chiziqda o'tirganini tasavvur qiling. Arvoh to'pining markaziga yo'naltiring.

Qadamlar

To'pni oldindan aytib berish temir yo'ldan sakrab o'tadi

  1. 1-qadam aks ettirish qonunini tushuning.
    Aks ettirish qonunini tushuning. Ko'plab basseynchilar bu oddiy matematik darsni allaqachon bilishadi, chunki siz har safar temir yo'ldan koptokli to'pni karavot qilganingizda paydo bo'ladi. Ushbu Qonunda sizga to'pni temir yo'l bilan uradigan burchakka urilgan burchakka teng ekanligini aytadi. Boshqacha qilib aytganda, agar to'pni 30º darajadagi temir yo'l bilan yaqinlashsa, u 30º darajadan o'tib ketadi.
    • Ko'zgu qonuni aslida yorug'likning xatti-harakatlarini anglatadi. Odatda yozilgan 'Qarindoshlik burchagi aks ettirish burchagiga tengdir'.
  2. 2-qadam relingdan olingan to'pni va ob'ektni tenglashtirish uchun cup to'pini o'rnating.
    Rahbar ichidagi CUP to'pini va ob'ektni tenglashtirish. Ushbu stsenariyda maqsad temir yo'lning koptokini karavotni karavotni karavot qiladi va unga zarba berish uchun qaytib keladi. Endi asosiy geometriya muammosini iloji boricha o'rnating:
    • Rahbar ichidagi Cuff to'pini to'g'ri burchak ostida kesib o'tishini tasavvur qiling.
    • Endi Remitkaga sayohat qilish uchun to'p to'pni tasavvur qiling. Bu yo'l birinchi qatoringiz va temir yo'lning bir qismi tomonidan shakllangan o'ng uchburchakning gipotenuzidir.
    • Endi Cue to'pini ochib, ob'ekt to'pini urib, urish. Qarama-qarshi yo'nalishni ishora qiluvchi ikkinchi o'ng uchburchakni torting.
  3. 3-qadam ikkala uchburchakni tasdiqlang.
    Ikki uchburchakni moslashtirishni isbotlang. Bunday holda, biz 'burchak burchagi' qoidalaridan foydalanishimiz mumkin. Agar ikkala uchburchak bo'lsa, ikkita teng burchakka ega bo'lsa va bir xil tomonda (bir xil konfiguratsiyada), ikki uchburchaklar mos keladi. (Boshqacha qilib aytganda, ular bir xil shakl va o'lchamda). Ushbu uchburchaklar ushbu shartlarga javob berishini isbotlashimiz mumkin:
    • Ko'zgu qonuni, gipotenuslar o'rtasidagi ikki burchaklar va temir yo'l tengligi tengligini aytadi.
    • Ikkalasi ham to'g'ridan-to'g'ri uchburchaklar, shuning uchun ularning har biri ikkita 90º burchakka ega.
    • Ikki to'pni temir yo'ldan aylantirganligi sababli, biz to'p va temir yo'l o'rtasidagi ikki tomonni bilamiz.
  4. 4-qadam temir yo'lning markaziy nuqtai nazaridan maqsad.
    Temir yo'l qismining o'rtasiga yo'naltirilgan. Ikki uchburchaklar rostgo'y ekan, temir yo'l bo'ylab yotadigan tomonlar bir-birlariga ham tengdirlar. Bu shuni anglatadiki, Cue to'pi temir yo'lning ikki boshlang'ich pozitsiyasidan ikkilanuvchini tenglashtiradigan joyni anglatadi. Ikki to'pni temir yo'ldan teng bo'lmagan paytlarda ushbu o'rta nuqtaga yo'naltiring.
  5. 5-qadam, agar to'plar temir yo'ldan teng bo'lmagan bo'lsa, shunga o'xshash uchburchaklardan foydalaning.
    Agar to'plar temir yo'ldan teng bo'lmagan uchburchaklardan foydalaning. Aytaylik, Cue to'pi ob'ektlar to'pi sifatida temir yo'ldan ikki baravar uzoqroq. Siz hali ham Cuff to'pining ideal yo'lida shakllangan ikkita o'ng uchburchakni tasvirlashingiz va maqsadingizni yo'naltirish uchun intuitiv geometriyani ishlatishingiz mumkin:
    • Ikki uchburchak hali ham bir xil burchaklarni baham ko'radi, lekin bir xil uzunlik emas. Bu ularni shunga o'xshash uchburchaklar qiladi: bir xil shakl, har xil o'lchamlar.
    • CUE to'pi temir yo'ldan ikki baravar ko'proq, birinchi uchburchak ikkinchi uchburchak kabi ikki baravar katta.
    • Bu birinchi uchburchakning 'temir yo'l tomoni' ikkinchi uchburchakning 'temir yo'l tomoni' ni anglatadi.
    • Ob'ekt to'piga yo'lning yo'nalishi, chunki ⅔ ikki baravar ko'p.

Ob'ekt to'pini urish uchun burchakni hisoblash

  1. 1-qadam asoslarni o'rganing.
    Asoslarni o'rganing. Kerakli Billiards-ning eng ko'p zarbasi - bu burchakli yoki 'kesish' yoki 'Ob'ekt' to'pini o'chirish degan ma'noni anglatadi. To'qnashuv 'Yupqa' (yana tabaqalar), ob'ekt ballidagi burchakka aylanib yuradigan burchak shunchalik katta bo'lgan burchakka ega bo'ladi.
  2. 2-qadam xitning to'liqligini baholang.
    Urishning to'liqligini baholang. Ushbu ta'sirni baholashning eng yaxshi usuli bu to'pning rejalashtirilgan traektoriyasida ko'rishdir. To'qnashuv paytida, sizning nuqtai nazaringizdagi ob'ektning 'bir-biriga mos keladi'? Javob sizga 'to'liq' to'qnashuv qanday ekanligini aytadi:
    • O'lik zarbalar to'liq bir-biriga yopishadi. Siz buni 'to'liqligi' deb ayta olasiz.
    • Agar CUE Balki ob'ekt to'pini qoplasa, uning zarbasi to'liq.
  3. 3-qadam to'liqlik asosida burchakni bashorat qiling.
    To'liqlik asosida burchakni taxmin qiling. Ushbu ikki miqdorning grafi juda chiziqli emas, lekin har safar @ ga to'liq bo'lishganingizda, 15º ni qo'shib hisoblashingiz mumkin. Shu bilan bir qatorda, ushbu aniq o'lchovlardan foydalaning:
    • To'g'ridan-to'g'ri zarba (to'liqlik 1) 0º darajadagi burchak ostida. Ob'ekt to'pi koptoklik to'pi kabi bir xil yo'ldan davom etmoqda.
    • A ¾ otish zarbasini 14,5º miqdorda yuboradi.
    • A ½ otish ob'ektni 30º joyda yuboradi.
    • A ¼ otishma-ni 48.6.6.6.00 da yuboradi.
  4. 4-qadam juda yupqa tortishish uchun ehtiyot bo'ling.
    Juda ingichka zarbalar uchun ehtiyot bo'ling. O'tgan ¼ To'liqlik, to'pning qancha qismi qamrab olganligimni aniqlash qiyin bo'ladi. Eng muhimi, kesilgan burchak tobora ko'proq ko'tariladi, shuning uchun mayda xatolar katta ta'sirga ega bo'lishi mumkin. Ushbu tabaqalanishda siz qaerga yo'naltirilganligi haqida ham ko'p mashq va yaxshi usul kerak. Agar iloji bo'lsa, uni olishingiz mumkin bo'lgan boshqa zarbani qidiring.
  5. 5-qadam, buning o'rniga arvoh to'p usuli bilan maqsad qiling.
    Buning o'rniga arvoh to'p usuli bilan maqsad qiling. Agar to'liqlikning tavsifi sizga yordam bermasa, 'arvoh to'pini' sinab ko'ring:
    • Teptunddan o'ng qatorli segmentni ob'ekt to'pi markazigacha tasavvur qiling.
    • Ushbu chiziqni bir oz ob'ektdan biroz o'tib ketadi. Ushbu joyda bu joyda 'arvoh to'pini' tasavvur qiling, bu chiziqda va ob'ekt to'piga teging.
    • Ob'ekt to'pini cho'ntagiga urish uchun siz 'arvoh to'p' markaziga yo'nalishingiz kerak.
  6. 6-qadam o'pish zarbalar uchun uchinchi o'rinlarni bajaring.
    O'pish zarbalar uchun uchdan biriga rioya qiling. O'pish zarbasi Ballni o'chirish uchun to'pni o'chirishni o'z ichiga oladi. Agar siz o'pish uchun zarba bera olsangiz, bu qoidani eslasangiz: Agar Call REKINCHI TEKShIRIShDAN YO'Q uchta to'pni shakllantiradigan burchak.
    • Masalan, agar to'p bilan burchak bo'lsa, agar siz Vernex 45º bo'lsa, siz erishishni istagan kesilgan burchak taxminan 15º ko'rmoqchi. Yuqoridagi to'liqlik qoidalari bizga to'liq to'qnashuv bu burchakni ishlab chiqarish kerakligini aytadi.

Ingliz tilidan foydalanish (yon aylantirish)

  1. 1-qadam birinchi navbatda sizning zarbangizni mukammal qiling.
    Birinchi navbatda insultni mukammal qiling. Maslahat shakli va maqsadingiz jiddiy munosabatda bo'lishni boshlaganingizda birinchi ustuvorliklaringiz bo'lishi kerak. Ingliz tili juda foydali usul, ammo u murakkab ta'sirga ega va sizga amal qilish uchun izchillik kerak.
    • Agar siz haddan oshish va sirpanish miqdorini nazorat qilmasangiz, ingliz (shpal) ning ta'sirini pasaytirasiz. Ushbu ta'sirlar siz CUP to'piga urgan balandligi bilan belgilanadi. Qo'y masofa va to'pning tepasi orasidagi masofaning 2/5 qismida sirg'alib tashlanadi, ammo amaliy jihatdan bu masofaning 1/5 qismi ko'pincha optimal nazorat va tezlik uchun yaxshiroq o'lchovdir.
  2. 2-qadam, cue to'pini cho'ktirish xavfi ostida bo'lganingizda ingliz tilidan qoching.
    CUE to'pini cho'ktirish xavfi ostida ingliz tilidan qoching. Ingliz tili bo'lmaganda, juda yaxshi boshi bilan to'qnashuvdan so'ng, koptok halokatni to'xtatadi. Gorizontal o'qning o'rtasiga bo'lgan koptoksiz to'pni to'qnashuvi boshi bilan kurashish. Har safar o'liklarni o'lik holda bo'lish uchun CUE to'pini olishingiz mumkin bo'lgan bir marta, siz ingliz tilini o'yiningizga tanishtirish uchun etarli nazoratga egasiz.
  3. 3-qadam turli xil ingliz tilida mashq qiling.
    Turli xil ingliz tilini mashq qiling. Inglizlarning bir necha turlari mavjud, ammo bu maqola eng asosiy shaklga tayanadi. Agar sizning shponingiz markazning Cue to'piga xiyonat qilsa, to'p ushbu o'qda aylanadi - bu 'chap ingliz' dir. Bu yigirish to'pi sirtni qo'zg'atganda, spin ingliz tilidan tashqari chapga, chapga qadar ko'tarilishiga olib keladi. Shunga o'xshab, o'ng tomonda 'to'g'ri ingliz' ni buzadi va o'ng tomonga tikanlarni harakatlantiradi. Siz markazdan kelguvchisiz, bu ta'sir ko'rsatadi:
    • 100% ingliz yoki maksimal ingliz tilida siz to'pning markazi va chetiga zarba berishingizni anglatadi. Bu siz zarba berishingiz mumkin bo'lgan markazdan eng uzoqdir.
    • 50% ingliz tilida maksimal nuqtali va markaz o'rtasida (markazdan to'pning chetiga) o'rtasida yarmiga tegishni anglatadi.
    • Siz markaziy va maksimal nuqta o'rtasidagi turli nuqtalarda ajoyib tarzda inglizlarning boshqa foizidan foydalanishingiz mumkin.
  4. 4-qadam tishli narsalarni tushuning.
    Tishli narsalarni tushuning. Ikki to'p to'qnashganda, burchakka va ingliz tili miqdori bo'yicha aniqlangan ma'lum bir o'q atrofida aylanadi. Agar siz 'tishli' ga erishsangiz, bu aylanish harakatning o'qida paydo bo'ladi. Boshqacha aytganda, Ballning harakati spin ta'sir qilmaydi. Bu aniq ta'sir paytida 'markazlar chizig'i' yoki ikkita to'pning markazlari o'rtasida chizilgan chiziq bo'ylab sayohat qiladi.
    • Amaliy atama ikki tishlilarning taqqosidan kelib chiqadi, silliqni birlashtirib, harakatni mukammal o'tkazib yuboradi.
  5. 5-qadam har qanday kesish uchun tishlilarga erishish uchun ingliz tilingizni sozlang.
    Ingliz tilini kesish uchun ingliz tilini sozlang. To'liq yoki 'arvoh to'pi' dan foydalanib, burchakli zarbangizni nishonga olganingizdan so'ng, Ob'ekt to'pi hech qanday kulgili spinni olib, zarbangizni buzmaydi. Mana, jadval sizga ko'p sinov va xatolarni tejash mumkin. Quyidagi barcha raqamlar 'ingliz tashqarisida' uchun mo'ljallangan 'degan ma'noni anglatadi, chunki siz CUEni ob'ekt to'pidan uzoqroqqa siljitasiz.
    • Agar kesilgan burchak 15º bo'lsa, 20% dan ortiq ingliz tilidan foydalaning. (Esingizda bo'lsin, kesilgan burchak - bu Cue to'pining asl yo'li va ob'ektning yo'li orasidagi burchak.)
    • Agar kesilgan burchak 30º bo'lsa, 40% ingliz tilidan foydalaning.
    • Agar kesilgan burchak 45º bo'lsa, taxminan 55% ingliz tilidan foydalaning.
    • Agar kesilgan burchak 60ºº bo'lsa, taxminan 70% ingliz tilidan foydalaning.
    • Kesilgan burchak 90ºSga yaqinlashganda ingliz tilini 80% gacha oshiradi.
  6. 6-qadam to'qnashuvning ta'sirini biladi.
    To'qnashuvning ta'sirini tishli bo'lmagan holda bilish. Agar siz oxirgi bosqichda keltirilgan 'vitinglash' dan kamroq foydalanilsangiz, CUE to'pi to'qnashuv paytida oldinga siljiydi, yon tomonlarini ob'ektga o'tkazing. Ob'ekt to'pi kutilayotgan burchakning o'ng tomoniga ozgina harakat qiladi. Agar siz tishli miqdordan ko'ra ko'proq ingliz tilidan foydalansangiz, ob'ektning o'rniga kutilayotgan kesilgan burchakning chap tomoniga biroz siljiydi.
    • Ushbu ta'sirni kesilgan kesish deyiladi: kesilgan burchak to'pni kutilayotgan yo'ldan chiqarib yubordi.
    • Ehtimol, mumkin bo'lib tuyulayotgan ko'rinadigan bo'lishi uchun buni o'zingizning ustunligingiz uchun ishlatishingiz mumkin. Agar sizning yagona aniq zarbangiz to'pni o'ngga biroz uzoqqa tortsa, tashqi summani cho'ntagiga tashlang.

Jamiyat Savol-javob

  • Savol bermoq
    Men basseynni maqsad qilganimda, men o'zimning ustun ko'zimni yopamanmi?
    Ha, bu juda ko'p o'yinchilar foydalanish usulidir. Ikkala ko'zingiz ochilganda, siz ko'rgan narsa chap ko'zingiz va o'ng ko'zingizni birlashtirishdir. Yopish sizga faqat bitta nuqtai nazardan ko'rish imkonini beradi. Siz ikkalasini ham yopishingiz mumkin, ammo ko'pchilik dominant bo'lmagan ko'zni tanlaydi.

Maslahatlar

  • To'qnashuvdan so'ng, Cue to'pining yo'l va to'pning yo'li orasidagi burchak har doim 90ºga teng bo'ladi. Bu bilimlardan cue to'pini cho'ktirishdan saqlaning. E'tibor bering, ekstremal Spin ushbu qoidani buzishi mumkin, chunki tengsiz massali to'plar (ba'zi tanga operatsiya qilingan jadvallarda topilgan).
  • Agar ob'ekt to'pi temir yo'lga muzlatilgan bo'lsa va uni temir yo'l bo'ylab cho'ntagiga aylantirishingiz kerak bo'lsa, har doim ob'ekt to'pidan oldin temir yo'lga uring. Shu tarzda, CUP Ball relin bo'yida, buning o'rniga temir yo'l bilan rivojlanib bormoqda. (To'qnashuv burchagi 45º dan oshsa, siz ingliz tilidan foydalanishingiz kerak.)
  • Ikki to'p orasidagi to'qnashuvning burchagi qanchalik katta bo'lsa, kamroq o'sib chiqadi. Bu shuni anglatadiki, ingichka kesish uchun ozgina urish kerak (haddan tashqari burchakda to'qnashuvlar).

Ogohlantirish

  • Odamlar va Cue sharlari ajoyib tarzda to'qnashadi. Ushbu tajribani professionallarga qoldiring.