Shuffleboardni qanday o'ynash kerak

Maqola muallifi:Javohir Xolmirzayev

Shuffleboard - bu uzun taxta va disklardan foydalanadigan o'yin. Ushbu o'yinda o'yinchilar o'zlarining disklarini chekkadan o'tmasdan yoki oxirgi chiziqni kesib o'tmasdan taxtaning eng uzoq nuqtasiga olib borishga harakat qilishadi. O'yinning to'rt xil varianti mavjud: stol aravachasi, tashqi aravacha, paluba aravachasi va shovelboard. Qoidalar o'xshash, ammo ba'zi muhim farqlar mavjud.

Qadamlar

Stol aralashtirish taxtasi oʻynailmoqda

  1. 1-qadam o'yinchilarni aralashtirma taxtasiga yig'ing.
    O'yinchilarni aralashtirma taxtasiga yig'ing. Ko'pincha barlarda topiladigan aralashtirilgan stollar sayqallangan yog'och yuzasiga ega va uzunligi 12 dan 22 futgacha (3,6 dan 6,6 m gacha) o'zgarib turadi. Jadvalning balandligi odatda 30 dyuym (75 sm) va kengligi 20 dyuym (50 sm). Chiziqlar eng chetidan 6 va 12 dyuym (15 va 30 sm) masofada chiziladi. Eng chetidan 6 fut (1,8 m) masofada iflos chiziq chizilgan; disklar ochko to'plash huquqiga ega bo'lish uchun stoldan tushmasdan bu chiziqni kesib o'tishlari kerak.
  2. 2-qadam har bir o'yinchi yoki jamoaga to'rtta og'irlikdagi metall disk bering.
    Har bir o'yinchi yoki jamoaga to'rtta og'irlikdagi metall disk bering. Disklar bir tomonning qismlarini boshqa tomonning qismlaridan ajratish uchun belgilanishi kerak; ammo, disklar odatda qizil yoki ko'k bilan belgilangan. Faqat ikki tomon bor; o'yinchilar yakkaxon yoki ikki kishilik jamoalarda o'ynashadi.
  3. 3-qadam kim boshlashini hal qiling.
    Kim boshlashini hal qiling. Jamoa yoki o'yinchi bosh yoki dumga qo'ng'iroq qiling, keyin tanga tashlang. Agar jamoa yoki o'yinchi chaqirgan tomon paydo bo'lsa, ular birinchi bo'lib ketadilar. Agar yo'q bo'lsa, unda boshqa jamoa yoki o'yinchi birinchi bo'lib ketadi.
  4. 4-qadam o'ynashni boshlang.
    O'ynashni boshlang. O'yinchilar yoki jamoalar o'z disklarini stol bo'ylab barcha disklar uzatilgunga qadar muqobil ravishda siljitishlarini so'rang. Shuffleboardning maqsadi diskingizni taxtaning eng uzoq nuqtasiga olib chiqish va boshqa o'yinchilarning disklarini taxtadan olib tashlashdir. Guruhlarda stol aravasini o'ynaganingizda, hamkoringizning disklarini yuqori ball maydoniga urib qo'yishga harakat qilishingiz mumkin.
  5. 5-qadam disklarni baholang.
    Disklarni baholang. Agar siz jamoalarda o'ynayotgan bo'lsangiz, unda faqat disklari stoldan eng pastda joylashgan o'yinchi yoki jamoa ochko to'playdi va raqibning diskdagi eng uzoq ballidan pastroqdagi disklargina ball oladi.
    • Agar disk stolning eng chetiga osilib qolsa, u 4 ball oladi. Agar disk uzoq chiziqdan osilgan holda o'tib ketsa, u 3 ball oladi. Agar disk yaqinroq ball chizig'ini kesib o'tsa, u 2 ball oladi. Agar disk faul chizig'ini kesib o'tsa, lekin boshqa chiziqlar bo'lmasa, u 1 ball oladi.
    • Agar disk biron bir chiziqqa tegsa yoki kesib o'tsa, u pastki ball maydonining qiymatini belgilaydi. Shunday qilib, agar disk 3 nuqta chizig'ini kesib o'tgan bo'lsa-da, lekin hali ham unga tegsa, u faqat 2 ball oladi.
    • Stol aralashtirishning ba'zi versiyalarida malakasi pastroq o'yinchi ilgich yoki chiziqni kesib o'tish uchun mahoratliroq raqibga qaraganda 1 ball ko'proq ball oladi. Agar siz tanlagan bo'lsangiz, ushbu qoidaga rioya qilishingiz mumkin, faqat o'ynashni boshlashdan oldin ushbu qoida amalda bo'lishini belgilab qo'ying.
  6. 6-qadam disklarni oling va qaytadan boshlang.
    Disklarni oling va qaytadan boshlang. Ba'zi stol aralashtirish o'yinlari faqat bir uchidan o'ynaydi, boshqalari esa ikkala tomondan o'ynaydi. Qaysi o'yinchi yoki jamoa oxirgi burilishda g'alaba qozonsa, keyingi burilish boshlanadi. 2 o'yinchi o'yinida birinchi bo'lib 11 yoki 15 ball to'plagan o'yinchi g'alaba qozonadi. Jamoaviy o'yinda 21 ochko to'plagan birinchi jamoa g'alaba qozonadi.

Ochiq havoda o'ynash

  1. 1-qadam o'yinchilarni aralash maydonchada to'plang.
    O'yinchilarni aralashtirma taxtasi maydoniga to'plang. Ochiq aravachada uzunligi 52 fut (uzunligi 15,6 m) bo'lgan to'rtburchaklar korti har ikki uchida uchburchak hisoblangan maydonga ega. Barcha o'yinchilar kelib, taxta atrofida turishlarini so'rang.
  2. 2-qadam har bir o'yinchi yoki jamoaga 4 ta yog'och disk va ko'rsatma bering.
    Har bir o'yinchi yoki jamoaga 4 ta yog'och disk va ko'rsatma bering. Siz disklarni aralashtirish taxtasi maydoniga surish uchun ishoradan foydalanasiz. Disklar 2 rangda, odatda sariq va qora, diametri 6 dyuym (15 sm) va qalinligi 9/16 dan 1 dyuym (1,4 dan 2,5 sm) gacha. Tutqich uzunligi 6 1/2 futdan (2 m) oshmaydigan ustun bo'lib, uning itarish uchida U shaklidagi tirgak bor.
  3. 3-qadam navbat bilan qiling.
    Navbatga boring. O'yinchilar yoki jamoalar o'z disklarini barcha disklar tashlab bo'lgunga qadar maydon bo'ylab muqobil ravishda siljitishlarini so'rang. Sariq disklari bo'lgan o'yinchidan boshlab, o'yinchilar o'z navbatida o'z disklarini maydonning oxiridagi hisob maydonining '10-off' qismiga qo'yadilar va qarama-qarshi uchburchak tomon otadilar.
    • Sariq o'yinchining disklari maydonning chap tomonida, qora o'yinchining disklari esa o'ng tomonidan ishga tushiriladi. O'yinchining ko'rsatkichi diskni o'qqa tutayotganda hisob maydonidan o'tib keta olmaydi. Disklar 'o'lik chiziq'ni 3 fut (0,9 m) qarama-qarshi ball maydonidan kesib o'tishi kerak, lekin maydon chetiga osib qo'yilmasligi kerak; kesib o'tmagan yoki osilgan disklar suddan olib tashlanadi.
    • Stol aralashtirish taxtasida bo'lgani kabi, o'yinchilar o'z disklarini yuqori ball to'plagan joylarga, raqiblarini esa pastroq ball to'plash joylariga yoki butunlay o'yindan tashqariga chiqarishga harakat qilishadi.
  4. 4-qadam disklarni baholang.
    Disklarni baholang. Tashqi aravachada uchburchak ball maydoni 6 qismga bo'lingan; ball to'plash uchun disk butunlay ushbu bo'limlardan birida bo'lishi kerak. Uchburchak cho'qqisida joylashgan disk 10 ball, cho'qqi orqasidagi 2 ta maydonning birida joylashgan disk 8 ball va 8 nuqtadan orqada joylashgan 2 ta maydonning birida joylashgan disk 7 ballga ega. '10-off' bo'limiga tushgan disk disk egasi bo'lgan o'yinchi yoki jamoaning hisobidan 10 ball olib tashlaydi.
    • Stol aravachasidan farqli o'laroq, tashqi aravachalar taxtasi qoidalarni buzganlik uchun jazolarni baholaydi. O'ynatishdan oldin 10-o'chirish maydoniga tegib turgan disk o'yinchiga 5 ball to'laydi; agar u uchburchak tomonlaridan biriga tegsa, jarima 10 ballni tashkil qiladi. Agar o'yinchining tanasi raqibning diskini o'ynash yoki otish paytida asosiy chiziqni kesib o'tgan bo'lsa, o'n balllik jarimalar ham baholanadi.
    • Noqonuniy o'ynagan disklarni suddan olib tashlang. Noqonuniy o'ynagan disklar bilan almashtirilgan raqibning har qanday diskini takrorlash uchun raqibga qaytaring.
  5. 5-qadam o'ynashda davom eting.
    O'ynashda davom eting. Bir tomon g'alaba qozonguncha maydonning har ikki chetidan muqobil surma disklari. Barcha disklar navbatma-navbat o'ynalgandan keyin qaysi tomon 75 yoki undan ko'p ballga erishsa, u g'alaba qozonadi.

Deck Shuffleboard o'ynash

  1. 1-qadam barcha o'yinchilarni paluba aravachasi atrofida yig'ishsin.
    Barcha o'yinchilarni paluba aravachasi atrofida yig'ishsin. Deck shuffleboard har birining uzunligi 6 fut (1,8 m) bo'lgan, bir-biridan 30 fut (9 m) masofada joylashgan 2 oval ball maydoniga ega. Har bir ball maydonining oldida va orqasida chiziqlar mavjud; ichki satrlar 'Xonimlar qatorlari' va tashqi chiziqlar 'Jentlmen chiziqlari' deb ataladi.
  2. 2-qadam har bir tomonga to'rtta yog'och disk va ishora bering.
    Har bir tomonga to'rtta yog'och disk va ishora bering. Disklar tashqi aravachadagi kabi bir xil o'lchamda va ular ikkita alohida rang bilan belgilangan. Otishma bo'limi yoki 'poyabzal' to'rtburchaklar yog'och bo'lagiga kesilgan yarim doiradan iborat bo'lsa-da, ishoralar tashqi aravachadagilarga o'xshaydi.
    • O'yinchilar 2 kishilik jamoalarda o'ynashlari mumkin, bir o'yinchi maydonning bir chetida, ikkinchisi esa boshqa uchida o'ynaydi.
  3. 3-qadam kim boshlashini hal qiling.
    Kim boshlashini hal qiling. Bu, odatda, stol aralashtirish taxtasida bo'lgani kabi, tanga otish bilan amalga oshiriladi.
  4. 4-qadam o'yinchilarni o'z disklarini maydon bo'ylab muqobil ravishda siljitishlarini so'rang.
    O'yinchilarni o'z disklarini maydon bo'ylab muqobil ravishda siljitishlarini so'rang. Barcha disklar tashlanmaguncha davom eting. O'yinchilar tortishish paytida 'janob chizig'i' orqasida turishadi. O'yin davomida o'yinchilar raqibining disklarini hisob maydonidan yoki maydondan tashqariga urib tushirishga harakat qilishlari mumkin.
    • Lady's chizig'ini kesib o'tmagan disklarni kortdan olib tashlang.
  5. 5-qadam disklarni baholang.
    Disklarni baholang. Barcha o'yinchilar o'z disklarini tashlaganlaridan keyin ballarni hisoblang. Disklar, agar ular to'liq o'sha ball maydoni ichida bo'lsa, to'g'ridan-to'g'ri ball to'plash maydonining qayerga tushishiga qarab ball to'playdi.
    • Hisoblash maydonining markazi sehrli kvadrat formatida joylashtirilgan 1 dan 9 gacha raqamlar bilan belgilangan 9 ta kvadratdan iborat; 3 ta raqamdan iborat har qanday qator 15 ga qo'shiladi. O'yinchilardan eng uzoqda joylashgan yarim doira diskdagi har qanday qo'nish uchun 10 ball to'playdi, o'yinchilarga eng yaqin joylashgan yarim doira esa diskdagi har qanday qo'nish uchun 10 ballni olib tashlaydi.
  6. 6-qadam bir tomon g'alaba qozonguncha maydonning har ikki chetidan o'zgaruvchan disklarni almashtiring.
    Bir tomon g'alaba qozonguncha maydonning har ikki chetidan muqobil surma disklari. Qaysi tomon birinchi bo'lib 50 yoki 100 ball to'plagan bo'lsa, u g'alaba qozonadi.

Shovelboard o'ynash

  1. 1-qadam o'yin maydonini tayyorlang.
    O'yin maydonini tayyorlang. Shufflbord uzunligi 20-30 fut (6-9 m) va kengligi 3 fut (0,9 m) bo'lgan stolda o'ynaladi. Ikkala uchida ham 4 dyuym (10 sm) va 4 fut (1,2 m) masofada ball chiziqlari chiziladi.
  2. 2-qadam har bir o'yinchiga to'rtta og'irlikdagi metall disklarni bering.
    Har bir o'yinchiga to'rtta og'irlikdagi metall disklarni bering. Har bir o'yinchining disklari boshqa o'yinchilarning disklaridan farqlash uchun qandaydir tarzda belgilanishi kerak.
  3. 3-qadam kim boshlashini hal qiling.
    Kim boshlashini hal qiling. Ikki o'yinchi uchun tanga tashlang. Agar ikkitadan ortiq o'yinchi bo'lsa, teng natijaga ega boshqa usulni tanlang.
  4. 4-qadam o'yinni o'ynashni boshlang.
    O'yinni o'ynashni boshlang. O'yinchilarga disklarini stol bo'ylab barcha disklar tashlab bo'lgunga qadar navbatma-navbat siljitishlarini so'rang. Disk stoldan tushmasdan, chiziqlardan birini kesib o'tishi kerak.
    • O'yinchi stol bo'ylab diskni siljitgandan so'ng, u boshqa o'yinchilar uchun nishonga aylanadi, ular o'sha diskni stoldan urib, o'z diskiga almashtirishlari mumkin.
  5. 5-qadam disklarni baholang.
    Disklarni baholang. Jadvalning eng chekkasida osilgan disk 3 ball, uzoq chiziqdagi yoki bo'ylab joylashgan disk 2 ball va yaqin chiziqdagi yoki uning ustidagi disk 1 ball oladi. Agar disklarning hech biri chiziqni kesib o'tmagan bo'lsa, eng yaqin chiziqqa eng yaqin disk 1 ball oladi. O'yinchilarning oldingi ballariga ballarni qo'shing.
  6. 6-qadam bitta o'yinchi g'alaba qozonguncha stolning har ikki chetidan siljish disklarini almashtiring.
    Bitta o'yinchi g'alaba qozonguncha stolning har ikki chetidan o'zgaruvchan toymasin disklar. Oxirgi burilishda kim eng ko'p ball to'plagan bo'lsa, keyingi burilish boshlanadi. Birinchi bo'lib 11 ball to'plagan o'yinchi g'alaba qozonadi.
    • Agar ikkitadan ortiq o'yinchi bo'lsa, g'alaba qozongan ball 11 dan yuqori bo'lishi mumkin.

Hamjamiyat savol-javoblari

  • Savol
    Shufflbordda otish paytida otuvchi istalgan joyda tura oladimi?
    Yo'q, agar siz o'yinning g'alati o'zgartirilgan versiyasini o'ynamasangiz. Agar siz doskaning qarama-qarshi uchidan istalgan joyga o't ochsangiz, bu sizga ustunlik beradi, chunki siz maqsad oxiriga yaqinroqsiz.

Video

Maslahatlar

  • Disk yoki shaybani aralashtirish yoki stol aralashtirish taxtasida otishda harakatlaringizni iloji boricha silliq tuting. Diskni bosh barmog'ingiz va ko'rsatkich barmog'ingiz orasiga tuting va diskni qo'lingiz va bilagingiz bilan maqsadingizga qarab oldinga siljiting. Rasmga tushirishda yordam berish uchun o'rta va halqa barmoqlaringizni disk orqasiga surishni xohlashingiz mumkin.