Qanday qilib 4x100 o'rni

Maqola muallifi:Javohir Xolmirzayev

400 metrlik estafet deb nomlangan 4 x 100 estay, to'rtta yuguruvchi bilan Sprint estafetasi. Har bir yuguruvchi keyingi yuguruvchiga tayoqni topshirishdan oldin taxminan 100 metr yuguradi. 4 x 100 esteni ishlatishdan oldin, siz va jamoadoshlaringiz sprint yugurish bilan boshlanganingizga ishonch hosil qiling va tayon almashinuvini bajargan. Bu sizga jamoangizning tartibini hal qilishga va eng yaxshi poygaingiz mumkinligini ta'minlashga yordam beradi!

Qadamlar

Yuguruvchi buyurtmani tanlash

  1. 1-qadam avval eng yaxshi starteringizni joylashtiring.
    Birinchi navbatda eng yaxshi starteringizni joylashtiring. Ideal birinchi yuguruvchi portlovchi parvoz va soxta boshlanish uchun hech qachon diskvalifikatsiya qilinmaydi. Ushbu pozitsiya, shuningdek, oval trawnsning egilishida tez yugurishni talab qiladi.
  2. 2-qadam ikkinchi yugurishni tanlang.
    Ikkinchi yuguruvchini tanlang. Ikkinchi yuguruvchini tayanch ko'nikmalarini mukammal darajada to'ldirishi kerak, chunki ikkinchi oyoq tayoqni qabul qilish va o'tishni o'z ichiga oladi. Bu to'g'ri oyoq, shuning uchun bu egri / egri bo'lmaganda yaxshi sprinter uchun yaxshi joy.
    • Agar ular boshqa uchtasidan ancha tez bo'lsa, bu sizning eng tezkor yuguruvchingiz uchun ajoyib joy. Bu, ayniqsa, eng tezkor yuguruvchingiz, shuningdek, tayoqlarni qo'lda olishda juda yaxshi bo'lsa, to'g'ri.
  3. 3-qadam - uchinchi oylik uchun yaxshi bükme yuguruvchini tanlang.
    Uchinchi o'yin uchun yaxshi bükme yuguruvchini tanlang. Umuman olganda, qisqaroq yuguruvchilar egri chiziqlar atrofida eng yaxshisidir, chunki ular uzun bo'yli yuguruvchilarga qaraganda tezroq tezlasha oladilar. Ushbu pozitsiya, shuningdek, yaxshi tayoqlarni qo'lda olish mahoratidan va bosim ostida raqobatlasha oladi.
    • Garchi noxolof bo'lsa ham, agar egilishda yaxshi bo'lsa, bu erda eng tezkor yuguruvchini qo'yish uchun aqlli bo'lishi mumkin. 200 m ga yaqin mutaxassis bu oyog'ida yaxshi ish qilishi mumkin.
  4. 4-qadam.
    Ishtiyoqli tugatgich bilan tugaydi. Ko'plab jamoalar o'zlarining eng tezkor yuguruvchisiga, ehtimol ular shon-sharafni talab qilishlari mumkin! Aslida psixologiya xom tezlikdan ko'ra muhimroq bo'lishi mumkin. Agar ular boshqa jamoalar ortida to'rtinchi oyog'ini boshlasa, bu yuguruvchi tushkunlikka tushmaydi. Musobaqaning bosimi ostida o'stiriladigan raqobatchini tanlang.
    • Agar sizning ikkita tezkor yuguruvchingiz boshqa ikkisidan ancha tezroq bo'lsa, ularni ikkinchi va to'rtinchi o'ringa qo'ying. Bu sizga ishlaydigan masofani ko'paytirishga imkon beradi.
    • Yuqori darajadagi musobaqalarda kengaytirilgan gaz texnikasi bilan yugurishni tanlang. Bunga 'ko'tarish' shaklini o'z ichiga oladi va tez tizzalar ko'tarilishi va o'pka, ehtiyotkorlik bilan pastga tushadi, shuning uchun ko'krak qafasi tezda kesib o'tadi.
  5. 5-qadam silliq qatlamlash uchun moslang.
    Silliq qatlamlanish uchun moslang. Agar sportchi izchil tayoqlarni qo'llashmasa, yuqoridagi barcha rejalaringiz qulab tushadi. Ushbu muammolarni ko'rib chiqishdan oldin, ushbu muammolarni ko'rib chiqing va amaliyotda muammolar yuzaga kelsa, qayta tartiblashdan tortinmang:
    • Hajdan farqlar: agar bitta yuguruvchi boshqasidan ancha baland bo'lsa, ular barunlarni silliqlik bilan almashtirishda muammolarga duch kelishadi. Ularni bo'shatish uchun bo'sh joy. Ular tayoq almashtirish shart emas.
    • Agar bir juft sportchilar tempir nuqtai nazaridan yaxshi harakat qilmasa va murabbiy ushbu muammoni hal qila olmaydi, shuning uchun ular birgalikda foydalanishga qodir emaslar.
    • Agar bir sportchi ayniqsa yomon bo'lsa, ulardan to'rtinchi o'rinni egallashni ko'rib chiqing. Agar sportchi qashshoq bo'lsa, avval ularni qo'yishni o'ylab ko'ring.

O'rni mashq qilish

  1. 1-qadam - tayon almashinuv usulini tanlang.
    Tayon almashinuv usulini tanlang. Umumiy supurib, pastga supurish va surish pasgionni o'tkazishning uchta usullari mavjud. Uchalasini sinab ko'ring va jamoadoshlaringiz qaysi birini afzal ko'rishadi:
    • Upwweep: Chiqayotgan yuguruvchi, kestka darajasida, palma va bosh barmog'i v shaklidagi hosil bo'lish uchun qo'llari bilan yuguradi. Kiruvchi yuguruvchi tononni bosh barmoqlar va barmoqlar o'rtasida yuqoriga joylashtiradi.
    • Daimsweweep: Yuqoridagi yugurish cho'qqisiga o'xshash, ammo chiquvchi yuguruvchining qo'llari xurmondir va tayoqni pastga siljitadi.
    • PUT Pass: Chiquvchi yuguruvchi ularning orqasida qo'llarini ko'tarib, palma yonida va bosh barmog'i pastga tushirdi. Kiruvchi yuguruvchi tayoqchani ushlab turadi va uni xurmo ichiga itaradi.
  2. 2-qadam leynning to'g'ri tomonida turing.
    Bo'lakning to'g'ri tomonida turing. Hammasi yaxshi bo'lganda, o'rni poygasi silliq seriyalar, bir qatorda bir bo'lakdan yoki sportchining chap qo'lidan o'ngga o'tishi mumkin emas. Ushbu tartibni to'rtta yuguruvchi topgunga qadar mashq qiling:
    • Birinchi yuguruvchini o'ng qo'li bilan ushlab turadi va torning ichki chetida yuguradi.
    • Ikkinchi yuguruvchi chap qo'lida tayoq ushlab turadi va tashqarida turadi.
    • Uchinchi yuguruvchini o'ng qo'li bilan ushlab turadi va ichkarida turadi.
    • To'rtinchi yuguruvchi chap qo'li bilan tayoq ushlab turadi va tashqi tomondan qabul qilinadi.
  3. 3-qadam - qayerda tayoqni qaerga bog'lash kerak.
    Qayerda tayoqni qaerdan yiqitishni hal qiling. Har bir tayoq qopqog'i 20 metrga almashtirish zonasida, ikkita sariq belgisi orasiga uchraydi. Chiquvchi yuguruvchi 'Fellinger zonaidan 10 metrgacha' 10 metrgacha yugurishni boshlashi mumkin, ammo faqat zona ichida doiradan olishi mumkin. Tezlik va silliq qatlamni maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada maksimal darajada foydalanish uchun taktikadan foydalaning:
    • Ideal holda, siz zonaning oxiridan 5 metrni almashtirishingiz mumkin. Bu chiqishdan oldin tezroq tezroq vaqtni tezroq vaqt ajratadi.
    • Agar sportchilar tezkor xasham bilan muammolarga duch kelsa yoki ular asabiylashsa va sekinlashsa, Batonni zonaning o'rtasidan o'tib ketsa.
    • Agar bitta sportchi boshqalarga qaraganda ancha tezroq bo'lsa, ular avvalroq zonada qabul qilishlari mumkin, bu esa 100 metrdan ko'proq vaqtni olib ketishadi.
  4. 4-qadam - batonni ozod qilganingizdan keyin yugurib chiqing.
    Batonni ozod qilganingizdan keyin yugurishda davom eting. Teysh poygada katta xato - bu tayoqni ozod qilishdan oldin sekinlashishi. Buning oldini olishning eng yaxshi usuli - 'zona orqali ishlash' odatini shakllantirishdir. Keyingi oyog'idan yarmini oldingizga qadar to'liq sprint turing. Agar ikkala yuguruvchilar ikkalasi o'zlarini yaxshi joylashtirsa (bo'lakning qarama-qarshi tomonlarida), kiruvchi yugurish to'qnashuvdan qo'rqmasdan orqada qolishi kerak.
  5. 5-qadam tezkor matkaplar.
    Tezda mashq qiling. 4x100 tezlikda. Musobaqaga tayyorgarlik ko'rish uchun tepaliklar, o'z joniga qasd qilish va siljish atrofingizdagi harakatlanish, atrofingizdagi ishlarni bajarish. Hill Sprint, ayniqsa tezlashuvni yaxshilash uchun juda yaxshi.
  6. 6-qadam butun poyga qiling.
    Butun poyga mashq qiling. Siz birinchi marta musobaqada uchrashish yoki tadbirda qatnashishni xohlamaysiz. Hech bo'lmaganda, to'liq tezlikda tadbirni bir necha marta boshqaring. Har bir urinishning har bir urinishingiz haqida bilimdon bo'lgan murabbiy yoki do'stingiz bor. Shuningdek, do'stingiz yoki murabbiyingiz har bir yuguruvchini tomosha qiling va ularda bo'lgan har qanday tanqidlarni taklif qiling.

Musobaqa yugurish

  1. 1-qadam har bir yuguruvchi.
    Har bir yuguruvchini joylashtiring. Issiqlik paytida har bir yuguruvchi holatda ekanligiga ishonch hosil qiling. Birinchi yugurish boshlang'ich bloklarida joylashgan bo'lishi kerak, u tayoqni o'ng qo'li bilan ushlab turishi kerak.
    • Ikkinchi yuguruvchi birinchi ayirboshlash zonasidan 10 metrgacha 10 metrni tezlashtirish zonasida joylashgan bo'lishi kerak. Har bir ayirboshlash zonasi katta, odatda qizil, uchburchaklar bilan belgilangan. Ikkinchi yugurish zonasini belgilaydigan kichikroq uchburchak bo'lishi kerak, bu ikkinchi yugurish joyida bo'lishi kerak.
    • Uchinchi yuguruvchi ayirboshlash zonasi oldida ikkinchi tezlashuv zonasida bo'lishi kerak va to'rtinchi yuguruvchi oxirgi tezlash zonasida bo'lishi kerak.
  2. 2-qadam hushtakdan boshlang.
    Hushtakdan boshlang. Hushtak chalishi bilan birinchi yuguruvchi spirtni boshlash kerak. Ular trekka egilib, egilish va tezlashtirishiga ishonch hosil qiling. Birinchi ayirboshlash zonasiga 100 metrdan ko'proq vaqt yuguradi.
    • Ruster chap tomonda, chap tomonda chap tomonda joylashganligiga ishonch hosil qiling.
  3. 3-qadam birinchi tayoq almashinuvini qiling.
    Birinchi tayon birjasini qiling. Birinchi yuguruvchi, tayoq bilan o'ng qo'li bilan ayirboshlash zonasiga yaqinlashadi. Ikkinchi yuguruvchi kiruvchi yuguruvchini tomosha qilib, boshi o'girilib, boshi o'girilishi kerak. Kiruvchi yuguruvchi chiquvchi yuguruvchidan 7 metr bo'lganida, chiquvchi yuguruvchi boshini orqaga burib, ularning qo'llari bilan yugurishni boshlaydi. Birinchi yuguruvchini oxirgi yuguruvchi uni o'ng qo'lida ushlab tursa, ikkinchi yuguruvchini ikkinchi yuguruvchiga topshiradi.
    • Baton almashinuvi ayirboshlash zonasida sodir bo'lishiga ishonch hosil qiling, chunki sizning jamoangiz zonadan oldin yoki keyin sodir bo'lsa, sizning jamoangiz bekor qilinadi.
  4. 4-qadam ikkinchi tayon birjasini bajaring.
    Ikkinchi tayon birjasini qiling. Ikkinchi yuguruvchi yana 100 metr uchun trekning tekis oyog'ini oladi. Ularning bo'laklarining o'ng tomonida ishlashiga ishonch hosil qiling. Shu bilan birga, uchinchi yuguruvchi ikkinchi yugurish ayirboshlash zonasiga yaqinlashganda yugurishni boshlaydi. Ikkinchi yuguruvchidan chap qo'lidan uchinchi yuguruvchining o'ng tomoniga qoldiriladi.
    • Yana, batonjahon almashinuvi ayirboshlash zonasida sodir bo'ladi.
  5. 5-qadam yakuniy almashinuvni bajaring.
    Yakuniy almashinuvni bajaring. Uchinchi yuguruvchi o'ng qo'li bilan taxtga egilib, egilib turadi. Ular oxirgi ayirboshlash zonasiga yaqinlashganda, to'rtinchi yuguruvchi qo'llari bilan yugurishni boshlaydilar va kiruvchi yuguruvchi bulyuta ayirboshlash zonasida ro'y berayotganiga ishonch hosil qiladi.
  6. 6-qadam poygani tugating.
    Poygani tugating. To'rtinchi yuguruvchi, chap qo'li bilan Boron bilan, ayirboshlash zonasidan 100 metr narida yugurishadi. To'rtinchi yuguruvchini marraga etib bormasligiga ishonch hosil qiling, buning o'rniga ular chiziqni kesib o'tmaguncha, ro'molchalar bilan bog'lab qo'yishdi.

Ekspert savol-javob

  • Savol bermoq
    Qanday qilib oldindan tayyorgarlik ko'rishim kerak?
    O'tish uchun eng muhim narsalardan biri bu o'tishdir. Agar siz tayonni muvaffaqiyatli o'tmasangiz, qanchalik tez va samarali ekanligingiz haqida emas. O'tish paytida jamoadoshlaringiz bilan ishlash juda muhimdir.
  • Savol bermoq
    Agar ikkita sekin yuguruvchi va ikkita tez yuguruvchi bo'lsam, ularni qanday qilib qanday joylashish va vaqtni tez o'tkazishim kerak?
    Tez, sekin, sekin, tez. Ushbu naqsh odatda sekinroq a'zolarni etakchilik qilishni rag'batlantirishi mumkin.
  • Savol bermoq
    Qanday qilib tezlikni oshirishim mumkin?
    Yaltiroq oyoqlari bilan yugurish o'rniga oyoqlaringiz to'piga yuguring. Qo'lni to'kib tashlang va ularni burun / ko'z / quloq balandligiga olib chiqing.

Maslahatlar

  • Agar siz birinchi yoki to'rtinchi yuguruvchisiz bo'lsangiz ham, Batonni qabul qilishni o'rgansangiz ham, keyinroq eshiklarni qulfdan chiqarishi mumkin. Agar siz raqobatning yuqori darajasiga olib kelsangiz, siz 'langarlar' (to'rtinchi oyoq yuguruvchilari) jamoasini tugatishingiz va hech kimni o'tashda o'qitilmasligini bilib olmaysiz.
  • Siz boshlang'ich holatda bo'lganingizda kiruvchi strelkaga qarang. Biroq, yugurishni boshlaganingizdan so'ng, orqaga qaramang. Sizni orqangizga qo'lingizni qo'ying va sizni tayoqni olish uchun jamoadoshingizga ishoning.
  • Agar jamoa jimgina qo'lda muammolarga duch kelsa, og'zaki inshootlardan foydalaning ('qo'l!'). Jarayon orqali o'zingizni boshqarish. Shuningdek, siz yuguruvchini tezlashtirish yoki sekinlashtirish uchun yuguruvchini aytib berishingiz mumkin.

Ogohlantirish

  • Birja zonalarida birjalarni almashtirishingizga ishonch hosil qiling yoki siz diskvalifikatsiya qilinasiz.