Kriketning asosiy qoidalarini qanday tushunish mumkin

Maqola muallifi:Javohir Xolmirzayev

Kriket - bu murakkab o'yin va har qanday joyda bir necha soatdan bir necha kungacha davom etishi mumkin. Bu 250 yildan ortiq vaqtdan beri mavjud bo'lgan juda qadimgi o'yin. Kriketning umumiy tushunchasi beysbolga juda o'xshash bo'lsa-da, qoidalar butunlay boshqacha. Ushbu qadamlar sizga kriketning asosiy tushunchasi va qoidalarini qanday tushunishni o'rgatadi.

Qadamlar

Uskunalar haqida tushuncha

  1. 1-qadam beshta asosiy uskunani yodlang.
    Beshta asosiy uskunani yodlab oling. Bular to'p, ko'rshapalaklar, to'siqlar, dumlar va garovlardir. Siz bu so'zlarni ilgari eshitmagan bo'lishingiz mumkin, shuning uchun ularni takrorlashga shoshilmang. Qoidalarni o'qish va tushunishda jihozlar siz uchun umumiy ma'lumot bo'lishi kerak.
  2. 2-qadam turli xil jihozlarning qanday ko'rinishini bilib oling.
    Turli xil jihozlarning qanday ko'rinishini bilib oling. To'p qattiq va teri bilan qoplangan, ko'rshapalak esa yog'ochdan yasalgan bo'lib, u bir tomoni tekis, ikkinchi tomoni esa dumli. Stumplar balandligi 32 dyuym bo'lgan yog'och ustunlardir. Qavatlar - bu dumlar ustidagi oluklarda o'tiradigan yog'och bo'laklar va eshiklar - to'rtburchaklar shaklidagi yog'och konstruktsiyalar bo'lib, dumlar va bo'laklardan iborat. Asosiy o'yin maydonchasining har ikki uchida 3 ta dumdan va 2 ta garovdan 1 tadan yasalgan 2 ta darvozabon mavjud. Har ikki jamoada 11 nafar futbolchi bor. 2 nafar hakam yerda va 1 nafari erdan tashqarida bo'lgan o'yinda 3 nafar hakam tanlanadi.
    • Uskunaning rasmlarini Internetda ko'ring.
    • Professionallarning kriket o'ynashini onlayn yoki televizordagi sport kanallarida tomosha qiling - ular ishlatayotgan jihozlarni ko'rasiz.
    • Uskunalar maydonda qayerda qo'llanilishini aniqlang: ko'rshapalaklar va to'plar o'yinchilarning qo'lida, lekin darvoza va dumbalar maydonda.
  3. 3-qadam kriket jihozlarini sinab ko'ring.
    Kriket uskunalarini sinab ko'ring. Bu kriketning tarkibiy qismlari bilan tanishishning eng oson yo'li. Mahalliy sport do'koniga boring va ularda kriket jihozlari bor-yo'qligini so'rang. To'plarga, ko'rshapalaklar, stumps va wicketsga qarang. Ularni boshqarishga harakat qiling.

Maydonni tushunish

  1. 1-qadam turli qismlarni yodlang.
    Turli qismlarni eslab qoling. Kriket maydoni - bu o'yin o'tkaziladigan maydon. o'yin maydoni chegara arqon deb nomlanuvchi chekka atrofida arqon bilan chegaralangan. Ushbu maydonning o'rtasida to'rtburchaklar shaklidagi maydon bo'lib, u erda asosiy harakat sodir bo'ladi va siz odatda yuqorida tavsiflangan ikkita darvozani topasiz, bu maydonning har bir uchida 1 ta. Bundan tashqari, burmani ko'rsatish uchun darvoza oldida oq chiziqlar bo'yalgan.
    • Yog'och eshiklar eshikning ikkala uchida joylashgan. Bularning oldida zarbachilar turishadi.
    • Batsmenlar gol urish uchun ular orasida yuguradilar.
    • Chegaralar - o'yin maydonining chekkalari.
  2. 2-qadam diagrammaga qarang.
    Diagrammaga qarang. Maydonning joylashuvi haqida o'qish chalkash bo'lishi mumkin. Maydonning yorliqli diagrammasiga qarash uni tushunishga yordam beradi. Hatto diagramma bilan tanishish uchun uni qo'lda nusxalashga urinib ko'rishingiz mumkin. O'yin va qoidalarni tushunish uchun maydonning qismlarini bilish juda muhimdir. Maydonchilar turli xil dala pozitsiyalarida turishlari mumkin, jumladan, ahmoqona nuqtada, jarda, o'rtada, o'rtada, uchinchi odamda, nozik oyoqda, sirpanishda, o'rtada, uzoqda, uzun, qopqoq, qisqa qopqoq, oldinga qisqa oyoq, orqaga qisqa oyoq yoki oyoq slip va boshqalar.
  3. 3-qadam o'yinni tomosha qiling.
    O'yinni tomosha qiling. Agar siz dala yaqinida yashasangiz, kriket o'yinida qatnashishingiz mumkin; agar bo'lmasa, o'yinlarning ko'plab onlayn videolari mavjud va bu ko'plab mamlakatlarda mashhur sport turi bo'lib, televizorda translyatsiya qilinadi. Bir nechtasini tomosha qiling va maydonning belgilariga va tartibiga qarang. Pitch va wicket kabi turli qismlarni nomlay olasizmi yoki yo'qligini tekshiring.

O'yinchilarni tushunish

  1. 1-qadam batsman haqida bilib oling.
    Batsman haqida bilib oling. To'p o'tkazayotgan jamoa bir vaqtning o'zida ikkita o'yinchini ko'rshapalaklar uchun jo'natadi va ular zarba beruvchi deb ataladi. Ular himoya kiyimlarini kiyishadi va kriket ko'rshapalaklarini olib yurishadi. Har bir zarba beruvchi tashqariga chiqmasdan imkon qadar ko'proq yugurishni istaydi. Yugurish uchun siz darvozalar orasidan yugurasiz yoki to'pni chegaradan oshib ketasiz.
    • Bir turdagi chegara to'rtta yugurish bilan taqdirlanadi. Bu to'p chegara chizig'idan o'tib, to'p chegara arqonining ichida erga tegib ketgan bo'lsa ham, to'pni urganida.
    • Boshqa turdagi chegara oltita yugurish bilan taqdirlanadi. Bu zarbachi to'pni chegara chizig'idan o'tib, to'p birinchi bo'lib qaytmasdan urganida.
  2. 2-qadam maydon jamoasi haqida bilib oling.
    Maydon jamoasi haqida bilib oling. Maydonda o'n bitta o'yinchi bor. Ulardan biri to'pni etkazib berishga tayyor bo'lgan bir uchida turgan bouller; biri darvozabon ikkinchi darvoza ortida turgan darvozabon, to'pni o'tkazib yuborgan to'pni ushlab olishga tayyor. Bu o'yinchilarning maxsus qo'lqoplari bor.
    • Qolgan 9 nafar futbolchining maxsus jihozlari yo'q.
    • Qolgan 9 nafar o'yinchi maydonning turli joylarida joylashgan.
    • Ularning umumiy maqsadi zarba beruvchining gol urishini to'xtatish va ularni tashqariga chiqarishdir.
  3. 3-qadam inninglarni tushunish.
    Inninglarni tushunish. Kriketdagi inning 1 jamoa bouling va maydonga tushishini, boshqa jamoa esa to'p o'ynashini anglatadi. Inning tugagach, o'yinchilar rollarni almashtiradilar.

O'yin jarayonini tushunish

  1. 1-qadam o'yinning asosiy tushunchasini bilib oling.
    O'yinning asosiy tushunchasini bilib oling. Kriket har birida o'n bir o'yinchidan iborat ikkita jamoani o'z ichiga oladi. Jamoalar ketma-ket inninglarda to'p suradi va gol urishga harakat qiladi; raqib jamoa maydonda bo'lib, ulardan 10 tasini olib, to'qnash kelgan jamoaning inninglarini tugatishga harakat qilmoqda. Batsmanni olib chiqishning bir necha xil usullari mavjud va zarba beruvchini olib chiqish ularning darvozasini olish deb ataladi. Ikki jamoa to'qnash kelgandan so'ng (o'yin formatiga qarab bir yoki ikkita inning) eng ko'p yugurgan jamoa g'alaba qozonadi. Kriketning asosiy tushunchasi shunchalik oddiy!
  2. 2-qadam hodisalar ketma-ketligi bilan tanishing.
    Voqealarning ketma-ketligi bilan tanishing. Tanga otish qaysi jamoa ko'rshapalaklari yoki maydonlari birinchi bo'lib chiqishini hal qiladi. Maydonning o'rtasida joylashgan ikkita zarbachi to'pga zarba berish orqali yugurishlari kerak va bouller ularni ko'tarishga harakat qiladi. Batsmenlar navbatma-navbat to'pga zarba berishadi va qarama-qarshi darvoza tomon yugurishadi va maydonchi to'pni orqaga tashlamasdan oldin ularning yugurishlarini ta'minlashga harakat qilishadi.
    • Agar bowlingchi to'pni uzatsa va to'p dumga tegsa va garov tushib qolsa, u Bowleddan tashqarida bo'ladi.
    • Agar zarba beruvchi kaltak bilan dumg'azalarga ursa va garov tushib qolsa, u dumidan chiqib ketadi.
    • Agar zarba beruvchi to'pning oyog'iga tekkan bo'lsa va to'p to'pga tegib ketgan deb hisoblansa, u darvozabondan oldin oyog'idan chiqib ketadi.
    • Agar maydonchi, boullingchi yoki darvozabon zarbani ushlasa, u ushlanib qoladi.
    • Agar zarba beruvchi yugurib ketayotgan bo'lsa va maydonchi, boullingchi yoki darvozabon to'pni to'g'ridan-to'g'ri to'pni uning dumbalariga tashlasa va garov to'pni burma ichida bo'lmay turib tushib qolsa, u tugaydi.
    • Agar zarba beruvchi bo'lsa, uning o'rniga boshqa zarba beruvchi keladi.
    • Agar jamoa o'nta darvozani yo'qotsa, innings tugadi.
  3. 3-qadam bir nechta asosiy narsalarni bilib oling.
    Bir nechta asosiy narsalarni bilib oling. Agar o'yinchi to'p o'tkazayotgan bo'lsa, maydon egalari to'pga ega bo'lguncha darvozalar orasidan yugurishlari kerak; kriketda zarba beruvchi har bir zarba uchun bir nechta yugurish to'plashi mumkin. Agar o'yinchi maydonda bo'lsa, ular to'pni ushlashga tayyor bo'lishlari uchun to'pni o'yinchi va zarba beruvchilarga e'tibor berishlari kerak. Maydon o'yinchisi to'pni yig'ib olganida, to'pni olib chiqish ehtimoli yuqori bo'lgan joyga qarab, uni to'pni o'yinchiga yoki darvozabonga qaytarishga qaror qilishi kerak.
  4. 4-qadam qoidalarga zid keladigan bir nechta asosiy narsalarni bilib oling.
    Qoidalarga zid bo'lgan bir nechta asosiy narsalarni bilib oling. Misol uchun, o'yinchi belgilanmagan joydan to'pni chayqa olmaydi yoki to'pni to'g'ridan-to'g'ri zarba beruvchiga qarata olmaydi. Bularning barchasi kriket qoidalariga zid keladigan harakatlardir. O'yinchi qila olmaydigan boshqa ko'p narsalar mavjud, masalan:
    • To'pni urish paytida to'pga tegish.
    • Batsmanga yetib borishdan oldin juda ko'p marta sakrab tushgan to'pni piyola bilan uring.
    • To'pni ular mo'ljallab turgan darvozaning ikkala tomoniga juda uzoqqa urib yuboring.
    • To'pni urish paytida to'pni ikki marta urish.
    • Batsmenlar zarba berishda e'tibor berishlari kerak, aks holda ular chiqib ketishlari mumkin.

Hamjamiyat savol-javoblari

  • Savol
    Unda 'jamoa 1 ta darvozani yo'qotib qo'ygan bo'lsa, ular safdan chiqadi' deb yozilgan, lekin siz darvoza qanday yo'qolganini tushuntirmaysiz. Futbolchi nokautga uchrasa, demoqchimisiz?
    Qachonki garovlar darvozalarni taqillatib yuborsa, demak, siz chiqib ketdingiz yoki darvozani yo'qotdingiz.
  • Savol
    Maydonning har ikki tomonidan bouller piyola olishi mumkinmi?
    Ha, ular mumkin.
  • Savol
    Kriket o'yini o'tkaziladigan katta maydon nima deb ataladi?
    Kriket stadioni.

Video

Maslahatlar

  • Kriketni qancha uzoq o'ynasangiz, qoidalarni bilish shunchalik oson bo'ladi.
  • Mutaxassis bo'lish uchun ko'p kriketni tomosha qiling va o'ynang.